Szívderítő

a Magyar Kardiológusok Társaságának
szakmai felügyeletével

Címkefelhő: fogyás

Elhízás: tányérunkon a szívünk egészsége

Ugye tudja, milyen nehéz bőröndöt cipelni? Most képzelje el, hogy egész nap nem teheti le, mindenhová hurcolásznia kell a cekkert. Eszébe jutott már, hogy milyen többletterhet ró a szívére és az ereire az, ha ezt a „bőröndöt” nem a kezében, hanem túlsúly formájában a teste más részein hordja? Szerencsére megfelelő táplálkozással sokat tehet a fogyásért, és ezen keresztül az egészségéért.

Recept: sajtos rúd vagy pogácsa (10 db)

Diétásabb pogácsa vagy sajtos rúd is készíthető, melyet - főleg rosttartalma miatt - szívbetegeknek is nyugodtabban ajánlhatunk, illetve fogyókúrázók is fogyaszthatják - mértékkel!

3 dologra van szükség a sikeres súlycsökkentéshez

A sikeres testsúlycsökkentés alapja, hogy nem egy meghatározott ideig tartó „kúra” az, amit elkezdünk, hanem egy életre szóló életmódváltás. Ezt nem könnyű kivitelezni, cikkünk segítséget nyújt abban, hogyan kerülje el a buktatókat.

Csak minden 210. túlsúlyos férfinak sikerül lefogynia

Egy túlsúlyos férfinak 1 a 210-hez az esélye, hogy elérje az egészséges testsúlyt, míg a nők esetében ez az arány 1 a 124-hez - állapították meg egy nagy populáción végrehajtott vizsgálat eredményeképpen az Egyesült Királyságban.

A bogyós gyümölcsök és zöld zöldségek fogyasztanak

Mindenkinek kellene ennie zöldséget és gyümölcsöt – minden nap. Ha pedig kifejezetten a fogyás a cél, akkor több gyümölcsöt és keményítőt nem tartalmazó zöldséget (például brokkolit) válasszunk. Azok fogyasztása segít a kilókkal vívott küzdelemben.

A fogyáshoz vezető 5 lépés

Ahhoz, hogy fogyjunk, több kalóriát kell elégetnünk mint amennyit megeszünk. De nem mindig nyilvánvaló, hogy miképpen érhetjük ez el. A legtöbb ember számára a sikeres fogyókúra két lépésből áll: egészséges ételek kiválasztása és fizikai aktivitás. Ha megismerjük e két elem helyes egyensúlyát, hatékonyabban fogyhatunk, és könnyebben megtarthatjuk a testsúlyunkat.

Tükörrel segíthető a fogyókúrás étkezés

A tükör használata segíthet abban, hogy időben abbahagyjuk a gyorsételek fogyasztását - állítják egy kutatás szerzői. De hogyan? Úgy, hogy ha egészségtelen ételt eszünk tükör előtt, akkor az sokkal kevésbé tűnik finomnak.

Nem lehetetlen fogyni 40 felett!

A kor előre haladtával sokan észreveszik, hogy a kilók elkezdenek felszaladni a testükre és ugyanolyan étkezési szokásokkal, valamint mozgásmennyiséggel már sokkal nehezebb megszabadulni tőlük. 40 éves kor felett az addig karcsú hölgyeken is megjelenhet az utálatos úszógumi, illetve itt-ott ledolgozhatatlannak vélt zsírpárnák tűnnek fel. Jó hír, hogy erre a makacs problémára is létezik hatékony megoldás.

Összesen 17

Tagok (447)

  • Varga István
  • sikernet
  • Hohmann Béla
  • misi
  • Ilike
  • doktore
  • Tamás
  • Sun May
  • peti0318
  • tom968
  • katalizator
  • kopi

Hírek

Fotó: Kéky Kira

Transzplantációs diagnosztikai eszközöket fejlesztenek

Az Omixon Biocomputing Kft. az NKFI pályázatán nyert finanszírozást a vesetranszplantáció eredményességének növelésére fordítja.

fotó: Pixabay

ELKÖLTÖZÜNK!

A Szívderítő, a Magyar Kardiológusok Társaságának betegek számára készült oldala eddig is az Origóval közösen készült, de mostantól a friss tartalmakat már csak közvetlenül az Origón érhetik el olvasóink: a http://www.origo.hu/egeszseg/szivderito oldalon, az Origo kardiológiai rovatában. 

Magyar Kardiológusok Társasága

Soha ennyi orvos nem akart kardiológiáról tanulni

Minden eddiginél nagyobb létszámban, több mint 2200-an érkeztek a határon túlról és a tengerentúlról is orvosok és szakdolgozók a jubileumi 60. balatonfüredi kardiológiai konferenciára, melyen számos nemzetközi újdonságot ismertettek a résztvevőkkel.

Fotó: pixabay.com

A koplalás a fogyás ellensége

Ha valaki úgy szeretne lefogyni, hogy éhezteti magát, azzal ideig-óráig elérheti ugyan a célját, de számolnia kell a koplalásnak a szervezetre gyakorolt káros hatásaival. Ráadásul rövid időn belül a keservesen leadott kilók is visszatérnek. Ez biztos!

Fotó: Bigstock

Fogyással csökkenthető a stroke kockázata is!

Sokat tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a stroke bekövetkeztének esélyét. Még akkor is tehetünk valamit, ha már volt stroke-unk, és el akarjuk kerülni a következőt.