Szívderítő

a Magyar Kardiológusok Társaságának
szakmai felügyeletével

Címkefelhő: táplálkozás

Életmentő zöldségek őszi napokra

Itt az ősz, egyre hűvösebb az idő, étkezzünk ennek megfelelően! Multivitaminok helyett az ételek megfelelő összeválogatásával is rengeteget tehetünk az egészségünkért. Jó, ha minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, most azonban eláruljuk, miért is hasznosak a zöld színű ételek. Válassszuk őket minél többször!

Nem a pálinka a legjobb szíverősítő

Ha Ön dohányzik, reggelente nehezen ébred, a zöldségek helyett inkább az alkohol a barátja, és még nevetni sem szokott magán, akkor az átlagosnál nagyobb a szívinfarktus-kockázata. Összegyűjtöttük, hogyan csökkentheti annak az esélyét, hogy a szíve idő előtt felmondja a szolgálatot.

A szív- és érrendszer védelméről

Talán nem egyértelmű, hogy milyen lehet a "jó" koleszterin, és a "rossz" koleszterin egyáltalán miért lehet veszélyes. A magas koleszterinszint bizonyítottan a szív- és érrendszeri megbetegedések fő rizikófaktora, ám ez a tényező az egyik leginkább befolyásolható a kockázati tényezők közül - hívják fel a figyelmeztetnek a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének szakemberei. 

Mit együnk, ha magas a koleszterinszintünk?

Emelkedett koleszterinszint esetén leginkább a telített zsírsav bevitelünket kell mérsékelni. Ezek
a zsírsavak elsősorban az állati eredetű élelmiszerekben lelhetőek fel, látható, vagy rejtett
zsiradék formájában.

Az egészséges diéta alapjai szívünk egészsége érdekében

Az ateroszklerózis, vagyis köznyelven az érelmeszesedés okozta szív-érrendszeri betegségek, különösen a koszorúér-betegség jelenti (immár jó ideje változatlanul) a vezető halálokot világszerte. A szív-érrendszeri betegségek a férfiakat és a nőket egyaránt érintik; Európában a 75 évnél fiatalabb populációban a nők 42%-ában, míg a férfiak 38%-ában a szív-érrendszeri okok állnak a halálozás mögött!

Diétázni kezdene, de nem tudja, hogyan?

Nem szabad nagy változtatásokkal, nagy elánnal elkezdeni az étkezési szokásaink megváltoztatását, mert ezt nem fogja tolerálni a szervezetünk. Ha szüksége lenne arra, hogy egészségesebb módon főzzön, akkor cikkünkben adunk néhány tanácsot, hogy mire figyeljen oda.

A lakosság 60 százaléka érintett

Hazánkban a 19-64 év közötti felnőtt lakosság 60%-ánál a vér koleszterinkoncentrációja meghaladja a normál értéket, ennek is következménye, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedések hazánkban a vezető halálokok közé tartoznak – állítja legújabb Táplálkozási Akadémia hírlevelében a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.

A szín és a tárolás is számít!

Főleg az őszi-téli időszakban fontos az immunrendszerünk támogatása, akár helyes táplálkozással is. Nem mindegy, hogy milyen színű zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztunk, és számít a tárolás is, ugyanis a sérült vagy megvágott a gyümölcs már veszít vitamintartalmából  – mondja Veresné Dr. Bálint Márta, a Semmelweis Egyetem ETK Dietetikai és Táplálkozástudományi tanszékének docense.

C-vitamin kisokos

Bár sokan ismerik jó adottságait, mégis kevesen tudják, hogy a C-vitamin fontos a sejtek és a csontozat karbantartásában, a fertőzések leküzdésében, mérsékli a daganatos, illetve szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, segíti a vas és a réz felszívódását. Igazi harcos, aki a szervezetünkért küzd.

Nem is olyan ijesztőek az E-számok

Egy darab E betű és 3 darab szám. Szinte mindegyik csomagolt élelmiszerünkben van olyan adalékanyag, amelyet ezzel a jelrendszerrel jelölünk. Most kiderül, hogy pontosan mit jelentenek ezek a betűk és a számok.

Megvédheti a szívét, ha így táplálkozik!

A szív- és érrendszeri rizikófaktorok közül az egyik legjelentősebb a magas koleszterinszint, ám a zsírfogyasztással, és általában a koleszterinnel kapcsolatos ajánlások némileg finomodtak az elmúlt évtizedekben: ma már inkább ajánlanak egyes élelmiszereket, és nincs kifejezett tiltás a régen .

5 lépés a szívbarát életmód felé

A szívünk egészségét védő életmód kialakítása nem olyan nehéz, mint hinnénk. Apró változtatásokkal napról napra egyre egészségesebben élhetünk, és még ha néha úgy is tűnik, hogy önző módon magunkat tesszük az "első helyre", ez a változás az egész környezetünkre jó hatással lehet!

Téli tippek zöldség és gyümölcsevéshez

Télen a jó illatú fűszeres édességek, nassolnivalók és rágcsák különösen vonzóak, pláne, ha egy hideg nap után a meleg fűtőtestnek dőlve majszolhatunk. Pedig ilyenkor is oda kell figyelnünk a változatos étkezésre, a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra, ha nem szeretnénk, hogy végül ágyban töltsük az ünnepeket. Összeszedtünk néhány tippet, hogy hogyan tudunk kreatívan még több vitamint csempészni a téli napokba.

A Guinness-rekordon túl: hogyan hat az alma a szervezetre?

Az egészséges életmódra, azon belül is a megfelelő mennyiségú zöldség- és gyümölcsfogyasztásra hívták fel a figyelmet egy rekordkísérlettel Budapesten. Több mint 1000 ember evett egyszerre, 5 percen át almát - és ezzel Guinness-rekordot döntöttek! De miért is épp alma? Mire jó ez a gyümölcs?

Egyen, hogy ne legyen szívbeteg!

Vannak, akik semmibe veszik az élelmiszerek hatását az egészségükre (persze általában csak addig, míg betegséget nem okoznak ezzel maguknak), mások túlzott jelentőséget tulajdonítanak minden falat ételnek és alárendelik az egész életüket a megfelelőnek vélt étkezés megvalósításának. Az igazság a kettő között van!

Készüljön szívbarát karácsonyi menüvel! Receptek is!

Ezen a hideg estén, ahogy itt ülök a meleg cserépkályha mellett, már minden porcikámmal érzem, hogy hamarosan újra itt lesz karácsony. Szinte érzem a halászlé, a töltött káposzta, a sült pulyka illatát; a finom diós és mákos bejgli ízét a számban, amit édesanyám és nagymamám minden évben ilyenkor elkészített. Így kavarognak bennem gyermekkorom csodaszép, meghitt karácsonyai.

Összesen 76

Tagok (447)

  • Ilike
  • peti0318
  • Sun May
  • doktore
  • Tamás
  • Hohmann Béla
  • sikernet
  • Varga István
  • katalizator
  • misi
  • tom968
  • kopi

Hírek

Fotó: Kéky Kira

Transzplantációs diagnosztikai eszközöket fejlesztenek

Az Omixon Biocomputing Kft. az NKFI pályázatán nyert finanszírozást a vesetranszplantáció eredményességének növelésére fordítja.

fotó: Pixabay

ELKÖLTÖZÜNK!

A Szívderítő, a Magyar Kardiológusok Társaságának betegek számára készült oldala eddig is az Origóval közösen készült, de mostantól a friss tartalmakat már csak közvetlenül az Origón érhetik el olvasóink: a http://www.origo.hu/egeszseg/szivderito oldalon, az Origo kardiológiai rovatában. 

Magyar Kardiológusok Társasága

Soha ennyi orvos nem akart kardiológiáról tanulni

Minden eddiginél nagyobb létszámban, több mint 2200-an érkeztek a határon túlról és a tengerentúlról is orvosok és szakdolgozók a jubileumi 60. balatonfüredi kardiológiai konferenciára, melyen számos nemzetközi újdonságot ismertettek a résztvevőkkel.

Fotó: pixabay.com

A koplalás a fogyás ellensége

Ha valaki úgy szeretne lefogyni, hogy éhezteti magát, azzal ideig-óráig elérheti ugyan a célját, de számolnia kell a koplalásnak a szervezetre gyakorolt káros hatásaival. Ráadásul rövid időn belül a keservesen leadott kilók is visszatérnek. Ez biztos!

Fotó: Bigstock

Fogyással csökkenthető a stroke kockázata is!

Sokat tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a stroke bekövetkeztének esélyét. Még akkor is tehetünk valamit, ha már volt stroke-unk, és el akarjuk kerülni a következőt.