Szívderítő

a Magyar Kardiológusok Társaságának
szakmai felügyeletével

Címkefelhő: zöldségek

Életmentő zöldségek őszi napokra

Itt az ősz, egyre hűvösebb az idő, étkezzünk ennek megfelelően! Multivitaminok helyett az ételek megfelelő összeválogatásával is rengeteget tehetünk az egészségünkért. Jó, ha minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, most azonban eláruljuk, miért is hasznosak a zöld színű ételek. Válassszuk őket minél többször!

Recept: 3 színes, vegetáriánus szendvicskrém

A Magyar Kardiológusok Társaságának dietetikusa szerint az alábbi pástétomok ajánlottak szívbetegségben szenvedők számára, illetve azoknak, akik szeretnének egészségesen étkezni.

 

Az erősebbik a gyengébbik nem?

Bár a férfiakat tekintjük az erősebbik nemnek, a születéskor várható élettartamuk mégis több mint 7 évvel kevesebb a nőknél. Országos Egészségfejlesztési Intézet egy-két jellemző adattal összehasonlította, hogy mennyire élnek egészségesen a nők, mennyire a férfiak.

Mit együnk, ha magas a koleszterinszintünk?

Emelkedett koleszterinszint esetén leginkább a telített zsírsav bevitelünket kell mérsékelni. Ezek
a zsírsavak elsősorban az állati eredetű élelmiszerekben lelhetőek fel, látható, vagy rejtett
zsiradék formájában.

A szín és a tárolás is számít!

Főleg az őszi-téli időszakban fontos az immunrendszerünk támogatása, akár helyes táplálkozással is. Nem mindegy, hogy milyen színű zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztunk, és számít a tárolás is, ugyanis a sérült vagy megvágott a gyümölcs már veszít vitamintartalmából  – mondja Veresné Dr. Bálint Márta, a Semmelweis Egyetem ETK Dietetikai és Táplálkozástudományi tanszékének docense.

Recept télre: paszternák krémleves

Kegyes Réka, a Magyar Kardiológusok Társaságának dietetikusa szerint, a paszternák energiatartalma teljesen szénhidrátokból származik, és annak ellenére, hogy nagyobb mennyiségű természetes cukrokat tartalmaz, glikémiás indexe alacsony, mert jelentős a rosttartalma is. Ásványi anyagok közül kálium található benne kiemelkedő mennyiségben. A krémlevesben a fokhagyma és az olívaolaj tovább növeli a jótékony hatásokat, de Syncumar/Warfarin szedők számára a fogyasztása figyelmet igényel!

Eszed? Nem eszed? Mi lesz a menzán?

Az óvodai, iskolai közétkeztetés reformja zajlik jó ideje a magyar intézményekben, és ezzel kapcsolatban két fontos esemény is történt a napokban. A Mintamenza program és a Országos KözÉtkeztetési Szakácsverseny célkitűzései azonosak: a megadott normából (pénzmennyiségből) olyan ételt készíteni, amely egyszerre finom és egészséges. Nem könnyű, de kiderült, hogy egyáltalán nem lehetetlen!

A Guinness-rekordon túl: hogyan hat az alma a szervezetre?

Az egészséges életmódra, azon belül is a megfelelő mennyiségú zöldség- és gyümölcsfogyasztásra hívták fel a figyelmet egy rekordkísérlettel Budapesten. Több mint 1000 ember evett egyszerre, 5 percen át almát - és ezzel Guinness-rekordot döntöttek! De miért is épp alma? Mire jó ez a gyümölcs?

Kövesse ezt az ajánlást és egészséges marad a szíve!

Bár sokan láttunk már különféle táplálkozási piramisokat, ajánlásokat, a kardiológusok 2008-ban megújult Harvard-piramist tartják a legalkalmasabbnak arra, hogy betartásával a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát mérsékeljük. 

Recept: angolzelleres, céklás smoothie

A Magyar Kardiológusok Társaságának dietetikusa azért ajánlja ezt a receptet, mert a cékla - magnéziumtartalma miatt - alkalmas lehet szívritmuszavar megelőzésére. Emellett jó vitaminforrás, és a napi 3 adag zöldségfogyasztáshoz is hozzájárul.

Lista a legegészségesebb ételekről, élelmiszerekről

Az egészséges táplálkozás egyáltalán nem bonyolult. Egyszerűen csak érdemes minél többet fogyasztani ezekből a rendkívül egészséges élelmiszerekből. Azt is elmondjuk, miért tesznek jót a szervezetnek, és milyen tápanyagok vannak bennük. Nézzük a lista első 10 tételét!

 

Szívünk egészsége már gyerekkorban veszélybe kerül

A legtöbb amerikai gyerek ideális szív- és érrendszeri egészségi állapottal kezdi az életét, ez azonban az idők során, elsősorban az étrendnek köszönhetően sokat romlik – erre a következtetésre jutott egy új kutatás, amelynek eredményeit a Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes című internetes oldalon, március 18-án hozták nyilvánosságra.

Táplálkozási hibák: 5 zöldség és gyümölcs, amit rosszul eszünk

Ha sok gyümölcsöt és zöldséget eszünk, és már mindent tudunk a piacon elérhető legújabb szuperételekről, ez még mindig csak fél siker. A siker másik fele: tanuljuk meg, mikét vehetjük a hasznát ennek a sok tudásnak. A CNN megkért néhány dietetikust, hogy világítsanak rá a legnagyobb hibákra, amelyek megakadályozzák, hogy a lehető legtöbb vitamin és ásványi anyag jusson el a szervezetünkbe az elfogyasztott táplálékainkból.

Édes, illatos és egészséges - ezért jó a sütőtök!

Bár gyermekkorunkban leggyakrabban a sütőben illatozott, ma már a gasztronómia csúcsára is el eljut a sütőtök, melynek élettani hatásai is nagyon kedvezőek. Ne csak azért szeressük, mert az előételtől a desszertig bármi készíthető belőle, hanem azért is, mert a szív egészségét védő magnéziumot és káliumot is tartalmaz, elég sokat. És még mindig kapható a piacon!

C-vitamin kisokos

Bár sokan ismerik jó adottságait, mégis kevesen tudják, hogy a C-vitamin fontos a sejtek és a csontozat karbantartásában, a fertőzések leküzdésében, mérsékli a daganatos, illetve szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, segíti a vas és a réz felszívódását. Igazi harcos, aki a szervezetünkért küzd.

Több zöldség = kevesebb lerakódás az ereinkben!

Egy amerikai kutatás szerint, ha valaki sok gyümölcsöt és zöldséget eszik fiatal felnőttkorában, annak később is kevesebb kalcium rakódik le a szívkoszorúerében. Vagyis nem elég, ha idősebb korunkban „jön meg az eszünk”, már ami a táplálkozásunkat illeti.

Összesen 30

Tagok (447)

  • Varga István
  • doktore
  • peti0318
  • sikernet
  • misi
  • tom968
  • Tamás
  • Hohmann Béla
  • kopi
  • katalizator
  • Sun May
  • Ilike

Hírek

Fotó: Kéky Kira

Transzplantációs diagnosztikai eszközöket fejlesztenek

Az Omixon Biocomputing Kft. az NKFI pályázatán nyert finanszírozást a vesetranszplantáció eredményességének növelésére fordítja.

fotó: Pixabay

ELKÖLTÖZÜNK!

A Szívderítő, a Magyar Kardiológusok Társaságának betegek számára készült oldala eddig is az Origóval közösen készült, de mostantól a friss tartalmakat már csak közvetlenül az Origón érhetik el olvasóink: a http://www.origo.hu/egeszseg/szivderito oldalon, az Origo kardiológiai rovatában. 

Magyar Kardiológusok Társasága

Soha ennyi orvos nem akart kardiológiáról tanulni

Minden eddiginél nagyobb létszámban, több mint 2200-an érkeztek a határon túlról és a tengerentúlról is orvosok és szakdolgozók a jubileumi 60. balatonfüredi kardiológiai konferenciára, melyen számos nemzetközi újdonságot ismertettek a résztvevőkkel.

Fotó: pixabay.com

A koplalás a fogyás ellensége

Ha valaki úgy szeretne lefogyni, hogy éhezteti magát, azzal ideig-óráig elérheti ugyan a célját, de számolnia kell a koplalásnak a szervezetre gyakorolt káros hatásaival. Ráadásul rövid időn belül a keservesen leadott kilók is visszatérnek. Ez biztos!

Fotó: Bigstock

Fogyással csökkenthető a stroke kockázata is!

Sokat tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a stroke bekövetkeztének esélyét. Még akkor is tehetünk valamit, ha már volt stroke-unk, és el akarjuk kerülni a következőt.