Nem lehetetlen fogyni 40 felett!

Fotó: Pixabay.com

A kor előre haladtával sokan észreveszik, hogy a kilók elkezdenek felszaladni a testükre és ugyanolyan étkezési szokásokkal, valamint mozgásmennyiséggel már sokkal nehezebb megszabadulni tőlük. 40 éves kor felett az addig karcsú hölgyeken is megjelenhet az utálatos úszógumi, illetve itt-ott ledolgozhatatlannak vélt zsírpárnák tűnnek fel. Jó hír, hogy erre a makacs problémára is létezik hatékony megoldás.

Az évekkel együtt a zsírpárnák is gyarapodnak

Az emberek zsírsejtjeinek száma kamaszkorig alakul ki, és ez felnőtt korban már nem változik, csupán a zsírsejtek méretük nő attól függően, hogy hogyan táplálkozunk, mennyit mozgunk, vagy milyenek a genetikai adottságaink. Ha a napi kalória bevitel meghaladja a felhasznált mennyiséget, akkor sajnos elindul a hízás, sőt a korral ez a folyamat még intenzívebbé válhat - magyarázta Sárga Diána, az Életmód Orvosi Központ dietetikusa.

Ennek az az oka, hogy az évek múlásával alapanyagcserénk lelassul, a napi energiaszükségletünk csökken, illetve folyamatosan vesztünk izomtömegünkből is. Ennek eredményeképpen - változatlan életviteli szokások mellett is - elkezdhet felrakódni a felesleg. Ha a zsírszövet mennyisége kórosan megnövekedik, akkor elhízásról beszélünk. Sárga Diána elmondta, hogy ez nőknél 33%, férfiaknál pedig 25% feletti testzsír százalékot jelent, amely dietetikai konzultáció kereteiben végzett testösszetétel mérés során állapítható meg.

Koplalás helyett, helyesen összeállított étrendre van szükség

Kampányszerű koplalásba kezdeni nem célszerű, hiszen ez rendkívül káros az egészségre nézve, és sajnos sok esetben, a nehezen leadott kilók is visszatérnek. Sok 40 feletti elköveti azt a hibát, hogy drasztikusan lecsökkenti az elfogyasztott kalóriamennyiségét, amelynek következményeként alapanyagcseréje annyira lelassul, hogy hiába eszik keveset és kínozza magát, a kilók nem mennek lejjebb. Ráadásul, ha néha megenged magának 1-2 finomabb falatot, már szalad is fel a plusz súly.

Fotó: pixabay.com

Ennek elkerülésében egy dietetikus által összeállított, fokozatosan felépített, egészséges, egyéni igényeknek megfelelő étrend segíthet. Ez figyelembe veszi a tápanyagok helyes arányát, a bevihető kalóriamennyiséget, meghatározza a fogyasztható, és a kerülendő ételeket, valamint megfelelő rostfogyasztást és folyadékfogyasztást ír elő.

Jó hír a 40 feletti hölgyeknek, hogy - bár ebben a korban kezdődnek a hormonális változások, a menopauza, ami sajnos tovább nehezíti a fogyást - egyes élelmiszerekkel nem csak a kellemetlen panaszokon lehet enyhíteni, de fogyasztásukkal, a fogyás is szépen elindulhat.

Mozogjunk rendszeresen!

Ha valaki fogyni szeretne, akkor legjobb, ha minimum háromszor egy héten valamilyen aerob mozgást, például futást, lépcsőzést, kerékpározást végez, kiegészítve legalább heti 2 x 30 perces izomerősítő edzéssel.

Az aerob mozgásoknál fontos a hosszú időtartam (40-45 perc) és a közepes intenzitás.

fotó: Pixabay

Mivel a nők genetikailag kevesebb izomtömeggel rendelkeznek, mint a férfiak, ezért ők az évek múlásával, egyre nehezebben tudják karban tartani a testsúlyukat. A hölgyek számára tehát emiatt is kiemelten fontos a testmozgás 20 évesen is, de 40 felett szinte már nélkülözhetetlen. Az edzésprogram összeállításában szakképzett mozgásterapeuta lehet a segítségünkre, aki a mozgásterv meghatározásakor figyelembe veszi életkorunkat, egészségi állapotunkat és egyéni igényeinket is.

Életmódváltással lehet tartós a fogyás!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az ideális fogyás életmódváltással jár.

A fogyás nem csak esztétikai előnyökkel jár, de számos élettanilag jótékony hatása ismert. Kutatások szerint ugyanis már 10% testtömegcsökkenés segít megelőzni a különböző típusú krónikus betegségeket, mint pl. a magas vérnyomást, a diabéteszt, az érelmeszesedést.

- Ne feledjük, hogy a helyes életvitel már önmagában is sokat segíthet a különböző krónikus megbetegedések megelőzésében és gyógyításában, és ez minden életszakaszban fontos, de 40 éves kor felett még inkább – fejtette ki véleményét a dietetikus szakember.

Az egészséges életmódhoz szükséges információk most egyetlen nap alatt megszerezhetők egy helyen, szórakozva: a Szívünk Napján szeptember utolsó vasárnapján a Millenárison!

Jöjjön el Ön is, hozza el családját!

Részletes programok, koncertek, fellépők ide kattintva érhetők el!

Ha eljön, üzenhet rajtunk keresztül távol élő hozzátartozóinak, megköszönheti orvosa munkáját vagy elmesélheti, hogy Ön hogyan él egészségesen. Várjuk a Szívderítő standján, a szűrőhelyszín és a trambulin között!

Szívünk Napja üzenet