Fogyás - zsírral

Fotó: Pixabay.com

Csütörtökön arról írtunk, hogy milyen diéták a legnépszerűbbek és hogy mit kell tudni az alapanyagcseréről, az energiaszázalékról és a glikémiás indexről. A továbbiakban nézzük meg azon diéták jellemzőit - a teljesség igénye nélkül - melyek a magas zsírbevitelre épülnek.

ZSÍRDÚS DIÉTÁK

Atkins diéta

Jellemzése:

Korlátozza (több lépcsőben) a szénhidráttartalmú élelmiszerek fogyasztását, összetett szénhidrát napi 15-25 E%, (zöldségek, gabona, teljes kiőrlésű kenyér, tésztafélék, hüvelyesek), egyszerű szénhidrát 10 E% (gyümölcs, gyümölcslé, cukor, méz, tej joghurt). Fehérjében és zsírban gazdag 65 E% (hús, tojás, hal, sajt, olajos magvak, olajbogyó, avokádó, zsírok, olajok), viszonylag nagy mennyiségű étel is elfogyasztható, nem unalmas, nem egyhangú, nem ízetlen.

Alapja:

A szénhidrátok kiiktatásával a tartalékzsír-képzés megszűnik, a szervezet a szükséges energiát a tökéletlenül és energiaigényesen kinyerhető zsírokból fedezi.

Fotó: pixabay.com

Eredménye:

Fogyás (bár az ily módon fogyókúrázók kb 30%-a abbahagyja a kúrát idő előtt),

Veszélyei:

  • A kihagyott szénhidrátok megbetegedést okozhatnak
  • A kevesebb rost fogyasztás növeli a bélrendszeri daganatok kockázatát
  • Az inzulin, mint májregeneráló hormon, csak korlátozottan látja el a szerepét
  • Túl sok fehérje fogyasztása
  • Fokozott kalcium kiválasztás, megnő az osteoporosis veszélye

 

Dél-tengeri diéta

Jellemzése:

Az Agatson által megalkotott déltengeri diéta az Atkins diétához hasonlóan jelentősen korlátozza a szénhidrátok bevitelét. Nem a szénhidrátok számolását, hanem a magas glikémiás indexű élelmiszerek (kenyér, rizs, burgonya, kukorica, sütemény) kerülését írja elő. További különbség, hogy tiltja a telített zsírok fogyasztását és csak a többszörösen telítetlen zsírok bevitelét engedélyezi. Tiltja a legtöbb gyümölcs és tejtermék fogyasztását. Sajtok közül az alacsony szénhidráttartalmú kemény sajtok fogyaszthatók. Húst és tojást szabad enni. A zöldségek közül ajánlottak a zöld leveles salátafélék, pl.: a fejes saláta, endívia.

Veszélyei:

  • Vitamin és ásványi anyag hiány
  • Rostszegénység

 

Harvey féle tojáskúra

Jellemzése:

8 tojás fogyasztható naponta. Egyhangú étrend, de nem kell számolgatni.

Fotó: pixabay.com

Eredménye:

Szigorú energia megvonás miatt (kb.: 500 kcal/nap) gyors fogyás.

Veszélyei:

  • Koleszterin terhelés (a napi szükséglet 8-szorosa)
  • Élelmirost hiány miatti székrekedés
  • Állandó éhségérzet (rossz közérzet)

 

Tejszínhab-eper diéta

Jellemzője:

Egyhangúságra, és az emiatt kialakuló ételundorra épít.

Fotó: Pixabay.com

Veszélyei:

  • Koleszterin terhelés
  • Fehérje hiány
  • Vitamin és ásványi anyag hiány

Folytatjuk! Kövesse Facebook oldalunkat, hogy értesüljön minden nap az új cikkünkről!