Fogyással csökkenthető a stroke kockázata is!

Fotó: Bigstock
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Sokat tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a stroke bekövetkeztének esélyét. Még akkor is tehetünk valamit, ha már volt stroke-unk, és el akarjuk kerülni a következőt.

A testsúlyunk ellenőrzése a stroke kockázatcsökkentésének rendkívül fontos módja. A fölösleges kilók megterhelik a teljes keringési rendszert, és különböző betegségekhez vezethetnek, mint például a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a magas koleszterinszint vagy az obstruktív alvási apnoé (éjszakai légzéskimaradás). Ha a kezdő súlyunkból akár csak 5-10%-ot veszítünk, már csökkenthet a vérnyomásunk és ezzel együtt néhány más stroke-kockázati tényező is.

Természetesen mindig figyelni kell a súlyunkra, nemcsak akkor, amikor diétázunk. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy leadjunk pár kilót, és azok már ne is jöjjenek azok vissza.

Mozogjunk többet!

Az edzés a kalóriaégetés legnyilvánvalóbb módja. De van más módja is annak, hogy növeljük a napi mozgásmennyiségünket – hiszen sétálhatunk, mászkálhatunk, lépkedhetünk telefonálás közben is, illetve mehetünk lépcsőn is liftezés helyett.

Mellőzzük a kortyolgatott kalóriákat!

Az üdítők, a tejitalok, a sportitalok, az energiaitalok, de még a gyümölcslevek is tele vannak fölösleges kalóriákkal.

fotó: pixabay.com

Ráadásul a szervezetünk nem úgy számol velük, mint a szilárd ételekből származó kalóriákkal, tehát még akkor is kortyoljuk ezeket a kalóriadús italokat, amikor a szervezetünk belső telítettségi mechanizmusa jelezi, hogy elég volt. Ezek helyett kóstoljuk meg a cukrozatlan kávét, teát, vagy ízesítsük a szénsavas vizünket egy szelet citrommal, lime-mal, pár mentalevéllel vagy pár szem málnával.

Együnk több nyers ételt!

Ha több nyers ételt eszünk – például gyümölcsöt, zöldséget, magvakat – azt vehetjük észre, hogy olyan ételeket eszünk, amelyeket hosszabb ideig tart megemészteni.

Fotó: Pixabay.com

 

Ráadásul ezek az ételek tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal és jellemzően alacsonyabb a sótartalmuk, ami a vérnyomásnak is jót tesz.

Keressünk egészségesebb rágcsálni valókat!

A nassolás a legtöbb ember gyengéje, ám nem kell teljesen kihagyni, ha bölcsen választunk rágcsálnivalót. Kóstoljuk meg a sárgarépát, ami édes és ropogós alternatívája a burgonyacsipsznek, a sós ropinak vagy a pattogatott kukoricának, így mellőzhetjük a vajat és a sót, és használjuk helyettük a kedvenc fűszereinket.

Itt találja receptjeinket a szíve egészségének megőrzéséért!