Idegesítő főnöke ellen mozgással védekezzen!

Fotó: Pixabay.com

A munkahelyi hangulat nagyban befolyásolja az ember produktivitását, ám szinte elképzelhetetlen olyan feladatkör, ami ne járna több-kevesebb stresszel. Akár a főnöke vagy a munkatársai miatt telik be a pohár, akár egy határidős munka miatt feszített a tempó, a feszültséget bizony kezelni szükséges, hiszen ez nemcsak a teljesítményét, de az egészségét is veszélyezteti.

Napjainkban a legtöbb ember ülőmunkát végez, és a munkaidő letelte után sem szán időt a testmozgásra. Pedig tanulmányok kimutatták, hogy a rendszeres edzés miatt boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá válunk a felszabaduló endorfin miatt,  illetve hatékonyabb munkavégzésre is vagyunk képesek. Ráadásul a stressztűrésünk is fokozódik, így nem lesz olyan nagy befolyással ránk az irodában jelenlévő esetleges feszültség - hívja fel a figyelmet Németh Vivien, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája, aki szerint rendszeres edzéssel nemcsak a munkahelyi stressz csökkenthető, de a produktivitás is fokozható.

„Testedzés hatására az agy vérellátásának fokozódása miatt javul annak oxigén-ellátottsága, melynek eredményeként javul a memória, valamint az információfeldolgozás gyorsasága. Emellett fokozódik a koncentráció-képesség, a munka iránti elkötelezettség, a stressztűrő képesség, egyszóval a munkahelyi teljesítmény is kedvező átalakuláson megy keresztül. Ráadásul rendszeres mozgás hatására javul a helyzetmegoldó képesség, valamint a test pozitív átalakulása miatt nő az önbizalom, a testi elégedettség, amely tovább fokozza a munkahelyi sikereket” - mondja Németh Vivien, az Életmód Orvosi Központ mozgásterapeutája.

fotó: pixabay.com

Fontos azonban, hogy a mozgás ezen hatása csakis akkor érvényesül, ha az illető rendszeresen sportol, és hetente minimum háromszor kb. 40-60 percet szán rá. Hogy munkaidő előtt vagy után áll neki, az mindegy, sőt svéd kutatások szerint a munkaidő alatti edzés is lényegesen megnöveli a hatékonyságot.

Így hat a mozgás a munkahelyi teljesítményre

  • • 90%-kal javítja a munkavállaló egészségét
  • • 66%-kal fejleszti a stresszkezelést
  • • 47%-kal fokozza a teljesítményt
  • • 32%-kal csökkenti a betegség miatti távollétet
  • • 53%-kal erősíti a csapatszellemet

Növelje teljesítményét miközben formálja alakját

Nekikezdeni a sportolásnak úgy, hogy előtte nem mozgott rendszeresen, nehéz. Nemcsak azért, mert könnyű elveszteni a kezdeti motivációt, hanem azért is, mert nem egyszerű megtalálni az ideális mozgásformát. Ebben nagy segítséget nyújthat egy személyi edző, aki előzetes állapotfelmérés után személyre szabott mozgásprogramot javasol. Ennek nagy előnye, hogy ezáltal több legyet lehet ütni egy csapásra: ugyanis van, aki hajt és motivál, valamint így közelebb kerülhetünk az álomalakhoz, miközben eredményesebb és hatékonyabb munkavállalóvá válunk, plusszban az egészségi állapotunkért is sokat teszünk.