Stresszevés - mit tehetünk ellene?

Fotó: pixabay.com
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vannak - nem is kevesen - akik nyomás alatt, feszült élethelyzetekben kényszeresen enni vágynak. Előbb valami sósat, aztán édeset, arra csípőset, arra kenyeret... Hihetetlen mennyiségű élelmiszert képesek megenni egy alkalommal - egészen fájdalomig tömik magukat. De vajon miért? És mit lehet tenni ellene?

Egy 122 nő részvételével végzett amerikai kutatás során azt is megállapították, hogy a konfliktusok, viták hatására megnövekedik a szervezetben a gyulladásos folyamatokkal összefüggő molekulák (citokinek) mennyisége, amely elősegítheti a cukorbetegség, valamint a daganatos betegségek kialakulását.

Tippek a stresszevés kezelésére

Az alábbiakban olyan tippeket olvashat, amelyekkel megfelelően kezelheti a már kialakult stresszt, hogy ne az evésben keresse a megoldást. A legfontosabb szempont, hogy felismerje és tudatosítsa magában, hogy mi váltja ki a stresszhelyzetet.

Fotó: Pixabay.com

Sokszor egy családi vagy baráti beszélgetés is segíthet felismerni a problémát. Miután felismerte a „felelős” helyzeteket, gondolatokat, félelmeket, itt az idő, hogy saját maga vagy szakember segítségével megtalálja a megoldást.

Táplálkozás tekintetében az alábbi tippeket érdemes megfogadnia

Kerülje azokat a fogyókúrákat, amelyek sok és nagy megszorítással járnak, mert ezek igénybe veszik szervezetét és szakmai megalapozottság nélkül pont a stresszhelyzetben szükséges tápanyagok hiányát eredményezhetik. A diétás megszorítások helyett a zöldségekben és gyümölcsökben, a teljes kiőrlésű gabonákban, illetve az ómega-3 zsírsavakban gazdag tengeri halakat és növényi olajokat tartalmazó étrend javasolt. Ezek ugyanis élelmi rostban is gazdagok, így gyorsabb telítettségérzet és kisebb energiaterhelés érhető el.

Törekedjen az ideális testtömeg elérésére! Az olyan betegségek, mint a szív- és érrendszeri, egyes daganatos és a cukorbetegség, a túlsúly és az alultápláltság a stressz-szint növekedéséhez is vezethet.

Fotó: pixabay.com

A rendszeres mozgás természetes kedélyjavítónak számít. A legtökéletesebb, ha társaságban végezzük. Találja meg az önhöz illő mozgást és legalább napi 30 percig, vagy heti többszöri, ennek megfelelő időtartamban végezze.

Arról, hogy miként függ össze a stressz és az étkezés, a Preventissimo cikkében olvashat!