Viszlát nyár, helló ősz!

Fotó: Pixabay.com

Nyáron olyan könnyű volt jól csinálni! Egyik program hozta a másikat, és ez minket is közelebb hozott gyerkőcünkhöz. Az iskolakezdés azonban mindenkit megvisel – mi most összegyűjtöttünk pár tippet, hogy zökkenőmentes legyen az átmenet nyárból az őszbe.

Előzzük meg a szorongást

Az iskolába való visszatérés stresszes lehet minden gyermek számára – legyen 7 vagy akár 12 éves. Ezért már jóval az iskolakezdés előtt érdemes elkezdenünk foglalkozni a témával – tanácsolja Renee Clausell, New York-i gyermekpszichológus. Beszéljük meg a gyerekekkel a régi-új szokásokat és akár játsszuk el azokat.

Szívbetegség, reflux, fekély, szorongás, cukorbetegség vagy akár pánikzavar is kialakulhat a tartós stressz miatt. Emellett tenziós fejfájás, alvászavar és depresszió is megjelenhet. Stressz hatására ugyanis az adrenalin mellett a kortizol hormon szintje is megemelkedik, aktiválja a szervezet megküzdéshez szükséges erőforrásait, az immunrendszer ugyanakkor gyengülni kezd. Próbáljuk meg tehát mi magunk is kerülni az iskolakezdéssel járó stresszt.

Vegyük komolyan saját félelmeinket

„Ha ideges iskolakezdő vagy, akkor bizonyára gyermeked is ideges iskolakezdő lesz” - mondja Edward Christopherson gyermekpszichológus. Érdemes lehet ilyenkor egy „csapatépítő” bulit szerveznünk – saját magunknak és gyerkőcünknek. Egy laza este sok játékkal és nevetéssel nagyszerű alkalom lehet arra, hogy belerázódjunk az új tanévbe.

Maradjunk kapcsolatban a természettel!

Az osztályterembe való visszatérés nem jelenti azt, hogy a gyerekeinknek búcsút kellene intenie a szabadtéréi tevékenységeknek. Csináljunk szabadtéri elfoglaltságokat iskola után is, ameddig csak az időjárás engedi.

Fotó: Pixabay.coma

Amikor az időjárás hidegebbre fordul, tartsunk házon belüli „sátorozást” – javasolja Sarane Marshall az amerikai Természetvédelmi Felügyelőség globális klímaváltozással foglalkozó csapatának a vezetője. Kapcsoljunk ki minden elektromos kütyüt és játsszunk valamilyen jó kis társasjátékkal.

Szoktassuk rá a gyermekünket a rendszeres testmozgásra. Ha az iskolai tornaórák ehhez kevésnek bizonyulnak, akkor a közös bicajozás, séta, kirándulások segítenek abban, hogy a napirend része legyen a fizikai aktivitás.

Vissza az egészséges étkezéshez!

Persze a legjobb az, ha egész évben igyekszünk egészségesen étkezni, mégis előfordulhat az, hogy a nyári hévben elengedjük magunkat és belefutunk egy kis bűnözésbe. Az ősz beköszönte jó alkalom lehet arra, hogy megtanítsuk gyerkőcünknek: az egészséges étkezés szórakoztató is lehet. Bolti tejes jégkrémjeiket lecserélhetjük házi fagyasztott joghurtra vagy fahéjjal megszórt sült gyümölcsökre - javasolja Rania Batanyeh, San Francisco-i táplálkozási és wellness coach. A hektikusabb napokra pedig érdemes felkészülnünk előre egészséges harapnivalókkal, például kölesgolyókkal vagy kevés aszalt gyümölccsel.

Egészséges ételeket az oldalunkon, a Szívkonyha menüponton talál!

A minőségi idő aranyat ér!

Minden nap találjunk lehetőséget arra, hogy minőségi időt töltsünk együtt, kettesben a gyermekünkkel. Igen, ez nagy kihívásnak tűnhet sokszor - különösen akkor, ha a napjaink abból állnak, hogy logisztikai szakembereket meghazudtoló módon furikázzuk gyerkőcünket egyik helyről a másikra. Legyen szó meseolvasásról, közös mesealkotásról vagy csillaglesésről, a gyerekek érezni fogják osztatlan figyelmünket.