10 módja annak, hogy több kalóriát égessünk el az edzés során

Fotó: Pixabay.com

Nézzünk szembe a ténnyel, hogy akár rendszeresen edzünk a szabadidőnkben, akár csak most kezdjük a testedzést, csak nagyon kevesünknek adatik meg, hogy több órát is eltöltsünk a napi edzéssel. Éppen ezért fontos minden perc. Márpedig az edzettség, a rendszeres sport védi a keringési rendszert is! 

Az alábbi biztos és bizonyítottan hatásos tippek segítenek abban, hogy megnöveljük a kalóriaégetés mértékét az edzés során, amely növeli az edzettségünket és az egységnyi idő alatt elolvasztott zsír mennyiségét.

Tekerd fel a hangerőt

Vedd fel a fülhallgatót, állítsd be a lejátszási listát, és gyerünk! A zenehallgatás az egyik legegyszerűbb és leghatásosabb – és legélvezetesebb - módja a kalóriaégetésnek. Amikor a Wisconsini Egyetem kutatói férfiakat és nőket arra kértek, hogy tekerjenek szobakerékpáron 8-8 percet zenehallgatás közben és zene nélkül, arra jutottak, hogy ha zene közben tekertek, percenként 10 ütemmel nőtt a szívritmusuk, intenzívebben mozogtak és 7 százalékkal több kalóriát égettek el.

Álljunk össze egy ösztönző partnerrel

Ha egy olyan partnerrel edzünk, aki egy kicsit jobb nálunk, az az egyik leghatásosabb kalóriaégető módszer. Egy kutatásban a Kansasi Állami Egyetem kutatói azt találták, hogy azok, akik partnerrel edzettek, és kétszeresére növelték az edzés intenzitását és időtartamát, kicsit fittebbek és erősebek voltak.

Fotó: Pixabay.com

Ne támaszkodjunk!

Minél több izmot dolgoztatunk, annál több kalóriát égetünk el. Ez azt jelenti, hogy ne támaszkodjunk, hanem tartsuk meg magunkat, így az alsó testnek és a központi izmoknak még keményebben kell dolgozniuk.

Mozgassuk a karunkat is

A versenygyaloglóknak van egy bölcs mondásuk: ahogy mozognak a karok, úgy mozognak a lábak is. Ha azt akarod, hogy gyorsuljon a tempód és növekedjen az elégetett kalóriamennyiség, mozgasd gyorsabban a karjaidat és a lábaid követni fogják ezt a tempót. Ráadásul a felső tested izmait is jobban megmozgatod, így azok is hozzájárulnak a kalóriaégetéshez. Ugyanez érvényes az elliptikus tréneren való edzésre is. A kutatók kimutatták, hogy az edzés során több zsírégető oxigént használunk fel, ha az elliptikus tréneren a karjainkat is mozgatjuk, mintha csak lazán lógatjuk a lábunk mellett.

Találd meg a csúcspontot

Az intenzív intervallumos edzés nagy mértékben megnöveli az anyagcserét az edzés közben, azonban ez rendkívül fárasztó, és a legtöbb ember még azelőtt abbahagyja, hogy eredményes lenne. Egy jobb és folyamatosan intenzív kalóriaégetéshez el kell érni a „csúcspontot” – mondja Dr. Daniel Frankl PhD, a Kaliforniai Állami Egyetem kineziológus professzora. „Ez az a maximális edzésintenzitás, amelyet 30 percen keresztül tolerálni tudunk.” Akkor éred el ezt a szintet, amikor már intenzíven lélegzel, de még mindig tudsz rövid mondatokban beszélni.

Vegyél magadra egy kis terhet

A súlyosabb emberek több kalóriát égetnek, mert a szervezetüknek nagyobb energiára van szüksége a mozgáshoz. Nyilvánvalóan senki nem akar azért meghízni, hogy több kalóriát égessen el, ám becsaphatjuk a szervezetet azzal, ha például súlyokkal felszerelt övet vagy mellényt viselünk. Egy kutatás kimutatta, hogy ha súllyal edzünk, az 7 százalékkal növeli a kalóriaégetést közepes tempójú gyaloglásnál és 13 százalékkal lépcsőzésnél.

Használd az erőt

A gravitáció egy meglepő, de hatékony kalóriaégető – exponenciálisan egyre keményebben kell edzenünk, hogy legyőzzük ezt az erőt, ha lejtőn fölfelé sétálunk, futunk vagy biciklizünk. Irány a domb: 50 százalékkal több kalóriát égetünk, ha 6 százalékos lejtőn fölfelé haladunk, mintha vízszintes pályán mozgunk.

Igyál egy kis kávét

A koffein nemcsak az anyagcserét pörgeti fel, hanem bizonyított teljesítménynövelő szer. Különböző kutatásokban kimutatták, hogy a kávéban lévő energizáló anyagok csökkentik az edzés fáradtságérzetét, tehát a kemény erőfeszítés is könnyebben megy, jobban haladunk és így több kalóriát vagyunk képesek elégetni. Azt viszont mindenki vegye figyelembe, hogy mindenki másképp reagál a kávéra, és ennek komolyabb edzés során különösen jelentős hatása lehet! Van, akinek segít, de van, akinek árt!

Fotó: Pixabay

Hűtsd le magad

Frissíts jéghideg vízzel egy-két kalóriaégető korty erejéig. Ha jéghideg italt iszunk edzés előtt meleg időben, frissebbnek érezzük magunkat, és hosszabb ideig vagyunk képesek nagyobb erőfeszítésre, mielőtt kifáradnánk, így könnyebben tudunk több kalóriát elégetni.

Hangolódj rá, és ne el

Szövegesüzenet-küldés, tévénézés, újságolvasás mind jó módszer arra, hogy mással is foglalkozzunk, miközben tekerjük a szobabiciklit vagy tapossuk az elliptikus trénert – mondja Dr. Frankl. „Ám ezek elvonják a figyelmed az edzéstől, így nem ezek adják a legjobb teljesítményt” – állítja Dr. Frankl. „Figyeljünk az erőkifejtésünkre – a szívritmusunkra, a lélegzésünkre, arra a csodára, amit az izmaink művelnek -, és mindez hozzásegít a folyamatos és egyenletes edzésmunkához, így több kalóriát tudunk elégetni.”